Pojištění pomáhá! Co si neziskovky pořídily díky podpoře Klubovky?

  • 02. 08. 2018
Pojištění pomáhá! Co si neziskovky pořídily díky podpoře Klubovky?

V První klubové pojišťovně vrací pojištění sociální rozměr. Nejen tím, že se díky peer-to-peer principu řada jejich členů navzájem zná, ale od roku 2017 také prostřednictvím projektu Pomáháme spolu. Díky němu mohou členové partnerským neziskovkám pojišťovny pomoci získat prostředky třeba na nové telefony pro krizové poradenství nebo vyvýšené záhony pro vozíčkáře.

“Myšlenka projektu Pomáháme spolu je jednoduchá. Z peněz, které pojišťovna vrací jako odměnu za rok beze škod, mohou její členové finančně podporovat vybrané neziskovky a nadace. Peer-to-peer princip tak umožňuje adresnou, a hlavně trvalou pomoc, která je v neziskovém sektoru velmi potřebná,” říká Marek Orawski z První klubové pojišťovny.

Už za prvních několik měsíců nese projekt své ovoce. Co si mohly organizace zapojené do projektu díky příspěvkům od členů Klubovky pořídit?


Telefon i záhony


Zahradničení bereme většinou jako oddychového a v zásadě nenáročného koníčka. Většina z nás si ale neuvědomuje, že lidé na vozíku si radost z vlastnoručně vypěstovaných bylinek či jahod mohou dopřát jen stěží. Na to, aby práce na zahradě byly bez bariér, musí být záhonky dostatečně vysoko.

A právě na pořízení těchto vyvýšených záhonů využila prostředky od Klubovky Slezská diakonie. „Vážíme si toho, že díky podpoře pojišťovny můžeme rozšířit nabídku aktivit pro naše klienty ve středisku EFFATHA Nový Jičín,“ říká ředitelka Slezské diakonie Zuzana Filipková. „Navíc produkty ze zahradnictví můžeme nadále využít pro další zpracování, například ovoce na džemy, bylinky na masti a sirupy, zeleninu pro spotřebu nebo na šťávy. Klienti mají pocit vlastní užitečnosti a seberealizace a tato činnost jim může pomoci k uplatnění i na otevřeném trhu práce.“

Ve středisku ROSA, které se specializuje na poradenství a pomoc ohroženým ženám, pomohly příspěvky z Klubovky zlepšit zázemí telefonické poradny. Do ní organizace pořídila nový telefon pracovnicím zaměřeným na poradenství pro krizovou komunikaci a pro oběti domácího násilí. „Jde o zřetelnou pomoc. Ročně vyřídíme přes tři tisíce telefonických konzultací, i díky Klubovce tak pomáháme každoročně stovkám žen. Loni jich bylo bez mála třináct set,“ uvádí ředitelka Marie Vavroňová.


Nábytek i pomoc konkrétnímu člověku


Peníze z Klubovky pomáhají také v Chráněném bydlení na Xaverově, které provozuje Diakonie Církve bratrské. Tady se je rozhodli využít v projektu postupné obnovy nábytku v pokojích i ve společných prostorách. Svým darem tak naši členové přispívají třeba na nové stoly nebo skříně v pokojích.

Trochu jiný způsob uplatnění získaných prostředků zvolilo Konto Bariéry. To se je rozhodlo věnovat na pomoc konkrétnímu člověku. Pan Ladislav (54), který trpí vrozenou hluchoslepotou, si díky tomu bude moci pořídit nová digitální naslouchadla a díky nim tak lépe komunikovat se svou rodinou i v zaměstnání.

První finance mohl využít i Hospic sv. Jiří v Chebu. Tady za podporu z projektu Pomáháme spolu nakoupili nezbytné zdravotnické pomůcky, které pomáhají hospici zvyšovat kvalitu jeho péče a služeb.

“Na rozvoji projektu Pomáháme spolu v Klubovce neustále pracujeme. Nedávno jsme se na spolupráci domluvili s další neziskovkou, centrem Elim Opava, které pomáhá opuštěným dětem, dětem z dysfunkčních rodin či pěstounským rodinám. Moc nás těší zájem, který o spolupráci projevili,” dodal Marek Orawski z První klubové pojišťovny.