Tisková zpráva
KOALICE NEVLÁDEK PARDUBICKA, z.s.
Kontakt: Bc. Jana Machová, ředitelka KONEP, 777 837 950, machova@konep.cz
Hlasujte pro projekty neziskovek na Burze filantropie!
Pardubice – 16. června 2016
Dobročinná Burza filantropie zavítá i letos do okresů Ústí nad Orlicí a Svitavy. Projekty do ní přihlásilo 22 organizací z Orlickoústecka a 12 ze Svitavska. Do finále jich však v každém okrese postoupí pouze pět. Právě proto nyní probíhá veřejné hlasování, z nějž do každého finále automaticky postoupí projekt s nejvíce obdrženými hlasy. Každý tak může pomoci dobré věci ve svém okolí.
Burzu filantropie pořádá pátým rokem Koalice nevládek Pardubicka a Pardubický kraj, za podpory Krajské hospodářské komory.
Smyslem burzy je spojování světů neziskovek, firem a veřejné správy. Skrze hlasování je do celého dění vtažena veřejnost. „Každý, kdo chce podpořit svou oblíbenou neziskovku nebo zajímavý veřejně přínosný projekt se může zapojit do hlasování na webu www.burzafilantropie.cz. Hlasování odstartovalo 16. června ve 12:00 a poběží do 23. června, kdy se hlasování uzavře v pravé poledne,“ vyzývá k podpoře prospěšných nápadů neziskovek předsedkyně Koalice nevládek Pardubicka Jolana Štěpánková.
Další projekty neziskovek, které se budou prezentovat na „finále“ Burzy filantropie budou v interním hlasování vybírat také donátoři ze zapojených firem a veřejné správy. Jedním z pravidelných donátorů Burzy filantropie je také Pavel Šotola, radní Pardubického kraje zodpovědný za sociální péči a neziskový sektor: „Neziskovky dokáží velmi dobře identifikovat bolavá místa a problémy regionu a ty poté řeší svými projekty. Pomáhají tak vlastně všem, a právě proto Burzu filantropie pořádáme,“ zamýšlí se radní Pardubického kraje Pavel Šotola.
Samotná Burza filantropie v okrese Ústí nad Orlicí proběhne 7. září. Následuje ji 12. září burza pro neziskovky z okresu Svitavy, která proběhne v Litomyšli. I na tato finále je veřejnost srdečně zvána, právě zde totiž může svým potleskem opět vyjádřit přízeň „své“ neziskovce nebo projektu a napovědět tak přítomným donátorům při jejich rozhodování o podpoře.